• SEO Blog - Pozycjonowanie stron
  • 32

Content marketing, a SEO

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (14 głosów, średnia ocena: 4,36 na 5)
Loading...Loading...

Zobacz też

32 Komentarzy

  1. Content marketing to bardzo skuteczna forma, niestety nie dla każdego – głównie ze względu na wysokie koszty. Fajnie, że podzieliłeś się konkretnym przypadkiem, widać, że daje to efekty.
    Paweł Rabinek ostatnio opublikował…Jak odzyskać dostęp administracyjny na koncie Google AdWords?My Profile

  2. „Budżet kampanii content marketingu to kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.” — i to właśnie silnie blokuje wiele firm, nie tylko lokalnych.

    Żeby nie było, sam stosuję CM jak tylko mogę, aczkolwiek często zderzam się z problemem „nie ma takich niszowych serwisów dla branży” albo „mamy na to 300 zł miesięcznie” albo jeśli poprzednie nie są problemem, to okazuje się, że tekst nie generuje przekierowań i sprzedaży, bo redakcja wciska go w szare odmęty serwisu :)

    No, ale ciśniemy dalej i walczymy :)
    Dawid Dutkiewicz ostatnio opublikował…iMacros – zautomatyzuj przeglądarkę i oszczędź godziny pracyMy Profile

  3. Wilk pisze:

    Koszta są, ale też zyski są później nie tylko w organicu. Jak dobrze się to przeprowadzi, to takie tekstu mogą też przynosić konwersje z bezpośrednich kliknięć.
    Wilk ostatnio opublikował…Jak to Play ankietą o koncertach się promowałMy Profile

  4. xann pisze:

    Dobry artykuł , gratuluje :) Niestety content marketing nie jest dla każdego

  5. Zgred pisze:

    Zgadzam się, świetny artykuł .Ale 99% polskiego SEO nie stać na tak ksoztowny Content Marketing. Mamy zakmnięty, mały, hermetyczny polski rynek i publikacje w jezyku polskim mają skończoną, małą liczbę miejscówek. Stąd też albo drogie jest wejscie do miejscówek portali zdrowotnych (np abc,,, nazwy nei wymienię) albo jesto szajs pokroju precli.

    Mam dwa portali z tematyką dziecięcą i rzeczywiscie jeśli artykuły są długie, merytoryczne to odwiedziny są i konwersje dla klienta.

    Ale już kolei lokalesowi pokroju kominiarz CM nei zrobisz … dla niego 2 stówy to tydzień życia – niestety :(
    Zgred ostatnio opublikował…Linkowanie wewnętrzne – strategie budowaniaMy Profile

  6. Szymon pisze:

    Wszystko fajnie, tylko tworzysz na potrzeby swojej tezy własną definicję content marketingu. O ile nie ma prawdopodobnie jednej definicji, co do której wszyscy by byli zgodni, to powszechnie przyjmuje się, że content marketing dotyczy tworzenia treści w owned media.

    Niestety bardzo często myli się u nas content marketing z wykorzystaniem treści w marketingu. Nie ma komunikacji bez treści, co nie oznacza, że każda komunikacja marketingowa wykorzystująca treść to content marketing. W takim ujęciu oferta pożyczki przysyłana mi listownie z banku stanowiłaby przejaw content marketingu, a nie stanowi.

    „W naszym realiach, usługa content marketing wiąże się często z publikowaniem artykułów w zewnętrznych serwisach. ” Artykuły sponsorowane, guest blogging to nie content marketing.

    A jeśli chodzi o wykorzystanie copywritingu w SEO oraz kupowanie przestrzeni reklamowej w mediach tematycznych, to to są osobne kwestie (i wcale nie nowe). Są to techniki, które służą pozyskiwaniu linków. Przedstawione techniki nie powinny być zatem przedstawiane jako alternatywa wobec link buildingu. Są faktycznie droższe niż ładowanie linkami z SWL, ale to chyba nic nowego, że wyższa jakość zazwyczaj wiąże się z wyższymi kosztami. Dodam jeszcze, że absolutnie nie jestem wrogiem link buildingu jako takiego. Uważam tylko dyskusję, którą obserwuję w branży „content marketing vs. link building” za… głupią.

    Artykuł jest słaby (chociaż osoby z branży mogą mu przyklaskiwać, bo próbuje”dowodzić”, że trzeba się skupić na tym, co oferują – ładowaniu linkami) merytorycznie, logicznie (i ortograficznie, ale to już nie jest clou sprawy).
    Szymon ostatnio opublikował…Link building jako ochrona przed Pingwinem (sugestia Google)My Profile

  7. Szymon pisze:

    Wystarczyło napisać, że pozycjonowanie związane z kupowaniem powierzchni w zewnętrznych serwisach i zlecaniem copywritingu jest kosztowne i poza budżetem kominiarza, hydraulika, fotografa ślubnego, który ma na marketing 200 złotych miesięcznie. Ale to przecież nie od dzisiaj jest mowa, że jakościowe SEO będzie drożało. Sorry, nie chcę być złośliwy i czepialski, ale nie rozumiem entuzjazmu branży. Najwyżej komuś podpadnę ;)

  8. Damian pisze:

    No i kolejne artykuł, który ma coś wyjaśniać, a wychodzi na to, że sam autor nie rozumie pojęcia. Dodanie przed czymś „moja definicja” nie usprawiedliwia opisywania truskawek przy definiowaniu gruszek.

    Inna rzecz, że content marketing stał się ofiarą mody na modne pojęcia i – jak pokazałeś wyżej – staje się w zasadzie synonimem do reklamy.

    Najlepszy content marketing jak pokazują przykłady robią ludzie z firmy – tylko oni znają temat na tyle, żeby zrobić coś ciekawego. Kompetencje agencji – i to tych lepszych – zwykle kończą się na zrobieniu infografiki, pchnięciu na 3 portale i kupieniu 1000 lajków :)

    • Wojciech Przekop pisze:

      Wg mnie użycie słów „moja definicja” jest tu kluczowe… Uwierz mi, że Twoja definicja CM, również prawdopodobnie nie przypadłaby do gustu każdego… Tak już jest i w tym wypadku moim zdaniem krytyka jest zbędna.

      To, że masz jakiś swój pogląd, to nie oznacza, że jest on lepsiejszy od poglądów innych :)

      • Damian pisze:

        Ale jak mogę Ci wierzyć gdy wypowiadasz się na temat czegoś, czego nawet na oczy nie widziałeś – no chyba, że znasz moją definicję content marketingu :) Nie ma co się rozwodzić, bo wyszedłby tylko hejt, a – o dziwo (choć patrząc na poziom innych „seo blogów” to może nawet nie tak o dziwo) – artykuł wiele osób uważa za „merytoryczny” i „zawierający konkrety”, zatem niech naród czyta spokojnie :)

        Nawiasem mówiąc – jak już rzucasz tak precyzyjną kwotą jak „kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie” to fajnie byłoby też podać zarys ROI tej inwestycji – to byłby w moich oczach jakiś konkret.

        • Wojciech Przekop pisze:

          Nawet jakbym mógł rzucać tu konkretnymi kwotami, konkretnymi miejscami dystrybucji, konkretnym ROI to prawdopodobnie bym tego nie zrobił.

  9. lukas pisze:

    Hej, a możesz jakoś ogólnie powiedzieć co za te „kilkadziesiąt tysięcy” można zrobić ? jakoś trudno mi to sobie wyobrazić. Nie wiem, infografika, poradnik, co kosztować może tyle kasy ?

  10. Paweł pisze:

    Wszystko rozbija się tutaj o budżet, jeśli jest niski to niestety, ale nic specjalnego nie wyczarujemy.

  11. Szymon pisze:

    Dystrybucja treści to już zazwyczaj e-PR i social media marketing :) content marketing to stworzenie treści i wrzucenie w swoje kanały. Fakt zarówno tworzenie contentu, jak i jego dystrybucja są drogie, więc nie są dla każdego. Z tym się zgodzę. Zgodzę się w dużej mierze z Damianem, już abstrahując od definicji. Sporym problemem jest postrzeganie CM jako czegoś podlegającego pod SEO, jako formy reklamy etc. Natomiast CM jest narzędziem inbound marketingu i wpisuje się w ideę permission marketingu. Z założenia ma przyciągać odbiorcę, który sam trafia na content, wyszukuje go, zgłasza zapotrzebowanie. Dystrybucja contentu (np. posty sponsorowane na Facebooku) to bardzo często typowy outbound niestety :)
    Szymon ostatnio opublikował…Link building jako ochrona przed Pingwinem (sugestia Google)My Profile

    • Wojciech Przekop pisze:

      Artykuł opisuję jak można wykorzystać CM w działaniach SEO. Taki był cel tego artykułu, a nie opisywanie czym jest CM, jak go postrzegać itd.

  12. Tomek pisze:

    A wg mnie kolega Wojtek napisał bardzo ciekawy i merytoryczny artykuł. Wyjaśnienie content marketingu jest jak najbardziej trafne i tak samo je rozumiem:) Prawda jest oczywiście taka, że nie każdego stać na wykładanie większej kasy na SEO, ale tylko do momentu kiedy nie wyjaśni mu się, że to co wyda na pozycjonowanie z czasem się zwróci i przyniesie spore korzyści.

  13. batavus pisze:

    Gdyby tylko więcej firm, które chcą zaistnieć w sieci było skłonnych do inwestowania i czasu i pieniędzy w takie działania to by było pół biedy. Niestety większość chce mieć wszystko nie dając od siebie nic, a to wiadomo, że nie prowadzi do niczego.

  14. klewer pisze:

    Są sposoby budowania pozycji nawet takich silnych słów kluczowych poprzez content marketing ograniczając koszty aby nie wynosiły kilkudziesięciu tysięcy. Zawsze wiąże się to z mniejszym rozmachem, no i trochę trzeba liczyć na szczęście że nasze wirale zadziałają.
    Nie mniej jednak niektóry się udaje i mogą ogarnąć więcej niż 1% polskich klientów których stać na prawdziwy CM.
    Dzięki za art.
    klewer ostatnio opublikował…Krótki przekrój różnych serwisów społecznościowychMy Profile

  15. lukas pisze:

    btw, nie przesadzasz z emfazą słowa „content marketing” w treści ? jeszcze google uzna to za spam ;p

  16. Marek pisze:

    No niestety, to co dobre, to kosztuje. Można zacząć od publikacji w tańszych portalach i powoli przechodzić do droższych, zwłaszcza jeśli zauważy się efekt :-) Ale działać trzeba!
    Marek ostatnio opublikował…Ograniczenie władzy rodzicielskiej ojcuMy Profile

  17. B4Internet pisze:

    Wszystko co lepsze jakościowo zwykle więcej kosztuje – albo czasu poświęconego albo pieniędzy. CM oczywiście wpływa na pozycje w wyszukiwarce, ale nie powinien być klientom Agencji Marketingowych prezentowany jako wsparcie dla SEO. To zupełnie inna usługa wymagająca odrębnej oferty, często sporego budżetu i zaangażowania każdej ze stron. Tylko wtedy są dobre efekty.
    B4Internet ostatnio opublikował…Marketing treści krok po krokuMy Profile

  18. Łukasz pisze:

    W PL to fakt z CM ciężko, szczególnie ze wzgl. na ograniczona liczbę miejsc do publikacji orz koszty. Sam od 2 lat buduję bardzo specjalistyczne „zaplecze” CM dla jednego klienta i dopiero teraz całe zaplecze osiąga ok. 25k UU /m-c + wspiera mocą główny „serwis”. W tym oczywiście SMM, linkbuilding, współpraca tematyczna z blogerami, copywrite’rzy, full time job, etc. Prawda jest taka, iż jak chce się stabilnie stać na rynku to CM jest kluczem.

  19. Kamil pisze:

    A co sądzicie o publikacji artykułów content marketingowych na serwisach premium – warto wydać np. 1500 zł za jedną publikację czy lepiej kupić 10 publikacji na (realnie działających) zwykłych blogach / stronach za 150 zł od sztuki?

    • Wojciech Przekop pisze:

      nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie, jaki ma być cel publikacji?

    • Retro Hostel pisze:

      Myślę, że to „premium” musiało by być naprawdę „Premium” przez wielkie „P”.
      Za 150 zł da się kupić już całkiem porządne teksty. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że ilość niestety ma nadal największe znaczenie. Oczywiście jestem daleki od twierdzeń, że należy wrzucać byle co, byle więcej, ale rzeczywistość pokazała nam, że wystarczy w miarę przyzwoita treść, opublikowana na w miarę przyzwoitych stronach, za to w większej ilości, aby odnieść lepszy efekt.

  20. Co do kosztów to moje zdanie jest takie że to co tanie nigdy nie będzie dobre i nie przyniesie zamierzonego efektu. Jeśli komuś zlecamy jakąś pracę po prostu za parę groszy nie ma co oczekiwać że do niej się przyłoży i będzie to zrobione niedbale.
    Adam – Finanovacash.pl ostatnio opublikował…Jak wybrać pożyczkę chwilówkę ?My Profile

  21. CdS pisze:

    Ciekawy artykuł chociaż z pewnością nie wyczerpuje tematu z uwagi na brak pewnych danych jak chociażby wskazanie przykładowych kosztów takich działań marketingowych, które wcale nie muszą wynosić dziesiątek tysięcy zł aby były skuteczne.

    Zainteresowanym polecam serwis whitepress.pl , który pozwoli na dokładniejszą ocenę i skorzystanie z bogatej oferty.

    Pozdrawiam,

  22. Edyta pisze:

    Nie da się ukryć, że content marketing kosztuje. Dlatego też m.in. ceny za pozycjonowanie poszły w górę. Już nie da się skutecznie wypozycjonować strony za 100 zł miesięcznie. Trzeba odpowiednio zainwestować w White SEO żeby uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Nie każdy to rozumie, ale także nie każdego stać na taki wydatek. Jednakże warto zapłacić więcej , ale za to mieć wartościowe treści, które można podlinkować i tym samym wspomóc nasze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.
    Edyta ostatnio opublikował…Czy zlecać pozycjonowanie agencji SEO?My Profile

  23. Kuba pisze:

    Czy content marketing to aż tak droga „zabawa”? Miałem zamiar zgłosić się po tego typu usługi. Bez pozycjonowania strony, sklepy i blogi czeka śmierć, a nie każdego przecież stać na tak duże inwestycje.

  24. Tomasz pisze:

    Content marketing można komuś zlecić, chociaż firmy sobie nie mało za to liczą albo samemu powalczyć.
    Tomasz ostatnio opublikował…Szybka gotówka na wakacjeMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij